عواملی که خطر ایجاد زخم های مزمن را بالا می برد

عواملی که خطر ایجاد زخم های مزمن را بالا می برد

عواملی که خطر ایجاد زخم های مزمن را بالا می برد

عواملی که خطر ایجاد زخم های مزمن را بالا می برد

پیشگیری و درمان عفونت سوختگی

زخم های سوختگی می توانند به آسانی عفونی شوند. پس از سوختگی با وجود لایه های زیادی از بافت های بیرونی که بدون هیچ گونه محافظتی رها شده اند، باکتری ها و ویروس ها می توانند به راحتی در منطقه نفوذ کنند. با این حال، علاوه بر پوشش سوختگی با پانسمان و پوشش های مناسب زخم، بیماران می توانند مراقبت از زخم های سوختگی خود را با روش های دیگری کامل کنند.

 

پیشگیری و درمان عفونت سوختگی

 


 

ماساژ

در حالی که به نظر می رسد که بعد از سوختگی آخرین چیزی که به آن نیاز دارید لمس پوست شما توسط یک ماساژور باشد، ماساژ درمانی می تواند به کاهش ناراحتی های ایجاد شده توسط زخم کمک کند. سوختگی های در حال درمان، به خصوص اگر قسمت اعظم بدن و یا مناطق متعدد تحت تاثیر سوختگی قرار داشته باشند، می توانند موجب درد و خارش زیادی شوند که می تواند در نهایت منجر به اضطراب یا افسردگی عاطفی شود. بسیاری از افراد با ماساژ گرفتن احساس آرامش بیشتری می کنند و بعضی از افراد حتی بعد از ماساژ احساس خارش یا درد کمتری دارند.

ماساژ به افزایش گردش خون در سراسر بدن و همچنین گردش خوت قسمت سوختگی کمک می کند، به همین دلیل ممکن است ماساژ باعث افزایش سرعت بهبود زخم سوختگی شود. هر چند برای این نوع درمان بهتر است قبل از مراجعه به ماساژ درمانگر با پزشک خود صحبت کنید، زیرا سوختگی های خاصی در معرض خطر قرار می گیرند.

 

آب رسانی

بسیاری از افراد متوجه نمی شوند که هنگام سوختگی شدید، مایعات زیادی از طریق پوست از دست می رود، که این کاهش میزان آب می تواند منجر به حالت خشکی بیشتر شود. از دست دادن آب بدن می تواند عملکرد سیستم های بدن را کاهش دهد. سیستم قلبی عروقی نمی تواند به همان سرعت سابق خون را در بدن به گردش درآورد و اندام ها باید سموم و مواد مغذی را با سرعت کمتری پردازش کنند. افرادی که دچار سوختگی می شوند کم آبی را به عنوان یک عارضه جانبی تجربه می کنند. اگر کمبود آب بدن شدید باشد، می تواند منجر به شوک شود.

در حالی که پس از سوختگی برای جبران کاهش آب بدن پزشک ممکن است سرم وریدی تجویز نماید، بیماران هم می توانند از طریق روش های زیر به آبرسانی به بدن خود کمک کنند:

 

آب بیشتری بخورید. نوشیدن آب، ساده ترین راه برای افزایش میزان مایعات در سیستم بدن است. اگر طعم آب ساده را دوست ندارید، سعی کنید کمی آب لیمو یا آب گازدار به آب اضافه کنید تا طعم بهتری داشته باشد. پس از یک سوختگی بزرگ، اضافه کردن مقدار کمی آب میوه به آب نیز می تواند نوشیدن مقدار زیاد آب را ساده تر کند.

میوه و سبزیجات آبدار مصرف کنیدبعضی میوه ها و سبزیجات علاوه بر ارائه ویتامین ها و مواد مغذی که به سیستم بدن شما کمک می کنند، حاوی مقادیر زیاد آب هستند که می تواند به شما در حفظ مایعات کمک کند. مصرف میوه ها و سبزیجات می تواند به شما کمک کند نیاز به نوشیدن حجم زیاد آب نداشته باشید. چند انتخاب عالی بین میوه ها و سبزیجات وجود دارد:

  • هندوانه. به گفته دانشگاه کنتاکی، این میوه صورتی دارای حدود ۹۲ درصد آب است.
  • گریپ فروت. این میوه که سرشار از ویتامین C می باشد می تواند تا حدود ۹۱% حاوی آب باشد.
  • کرفس. کرفس را به راحتی می توان به عنوان میان وعده مصرف کرد و حدود ۹۵ درصد کرفس را آب تشکیل می دهد.
  • خیار. این میوه ترد با آب پر شده است و حدود ۹۶ درصد خیار را آب تشکیل می دهد. خیار میوه ایست که به راحتی می توانید مصرف کنید.

از مصرف الکل اجتناب کنید. با وجودی که کارشناسان همچنان اختلاف نظر دارند که آیا اثرات دیورتیک (ادرارزا) چای و قهوه بیشتر از خواص آب رسانی آنها است، تقریبا همه متخصصان معتقدند که الکل می تواند کمبود آب بدن شما را افزایش دهد. اگر دچار سوختگی شده اید حتما از نوشیدن الکل اجتناب کنید.


برای مقالات بیشتر به سایت زخم پلاس مراجعه فرمایید.

منبع:عفونت سوختگی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.