عواملی که خطر ایجاد زخم های مزمن را بالا می برد

عواملی که خطر ایجاد زخم های مزمن را بالا می برد

عواملی که خطر ایجاد زخم های مزمن را بالا می برد

عواملی که خطر ایجاد زخم های مزمن را بالا می برد

تاثیر پانسمان نوین زخم در بهبود زخم

پانسمان زخم زمانی که برای درمان زخم انتخاب می شود می تواند برای بهبود آن بسیار موثر باشد اما اگر پانسمان به درستی انتخاب نشود باعث اختلال در روند زخم خواهد شد.

پیشرفت در فناوری پانسمان های زخم به منظور تسریع زخم است. پانسمان زخم می تواند محیط مناسب زخم را: چه خشک و چه مرطوب، مهیا کند. هنگامی که پانسمان نامناسب بر روی زخمی اعمال شود، زخم های عمیق و وخیم ممکن است نه تنها درمان نشوند بلکه مبتلا به عوارضی مانند عفونت، تاول و زخم مزمن شوند.

 

تاثیر پانسمان زخم در بهبود زخم

 

چرا مدت زمان درمان زخم به پانسمان زخم بستگی دارد؟

پانسمان زخم نوین به خوبی از پوست اطراف زخم محافظت می کند. پانسمان زخم می تواند بعد از دبرید زخم، نقش محافظ را داشته باشد و یا اگزودای زخم را جذب کند.

انواع پانسمان نوین زخم

پانسمان های نوین زخم شامل موارد زیر بوده که هر کدام ویژگی خاص خود را داشته که در زمان مناسب می تواند موجب بهبود روند درمان انواع زخم ها مانند زخم سوختگی، زخم مزمن، زخم بستر، زخم عفونی و زخم پای دیابتی، شود.

پانسمان هیدروکلوئید

پانسمان هیدروکلوئید شامل ذرات کلوئیدی مانند سلولز، پکتین و ژلاتین است که به طور موثر هیدراتاسیون زخم را حفظ می کند. پانسمان های هیدروکلوئیدی در درجه اول مناسب زخم فشاری، زخم سوختگی، زخم های مبتلا به نکروز و زخم وریدی هستند. این پانسمان قدرت پاکسازی بافت مرده زخم را دارد، به طوری که در برخی موارد با مصرف این پانسمان می توان از مداخله جراحی اجتناب کرد.

پانسمان هیدروژل

پانسمان یا ژل هیدروژل عمدتا از آب و گلیسیرین تشکیل شده است. هیدروژل که به صورت ورقه ای و پماد ژل موجود است می تواند برای زخم، محیطی مرطوب فراهم کند و موجب تسهیل بهبود زخم شود. افزودن مخلوط هیدروژل بر روی زخم به علت دارا بودن مقادیر زیادی آب، می تواند سبب خنک و مربوط شدن پوست و بافت های خشک شده و موجب کاهش درد شود.

پانسمان آلژینات

پانسمان های آلژینات مناسب زخم های حفره ای بوده و سبب پر شدن زخم می شوند. مکانیزم پانسمان آلژینات به این صورت است که با اعمال آن بر روی زخم، از حالت جامد به حالت ژله ای تبدیل شده و به دلیل خاصیت جذب کنندگی، اگزودای زخم را جذب می کند.

پانسمان آلژینات مدت زمان بهبود زخم بستر و زخم وریدی را کاهش داده و به بسته شدن زخم کمک می کند.


منبع سایت:کلینیک درمان زخم تلما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان زخم با شماره تلفن های02166578715 و 02166578674 تماس حاصل فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.