عواملی که خطر ایجاد زخم های مزمن را بالا می برد

عواملی که خطر ایجاد زخم های مزمن را بالا می برد

عواملی که خطر ایجاد زخم های مزمن را بالا می برد

عواملی که خطر ایجاد زخم های مزمن را بالا می برد

آیا ورزش برای درمان زخم مفید است

آیا ورزش برای درمان زخم مفید است

همه زخم ها مترادف با بودن در بستر نیستند، به خصوص اگر آنها تحرک را محدود نکنند و بیمار به طور منظم فعالیت می کند. بجز مواردی که پزشک منع کند، فعالیت بدنی واقعا می تواند برای درمان زخم مفید باشد. نه تنها موجب افزایش جریان خون به منطقه آسیب دیده می شود، بلکه می تواند سلامت کلی شما را نیز افزایش دهد تا زخم سریع تر بهبود یابد.

در حالیکه شما قطعا باید مراقب باشید و قبل از انجام این کار با پزشک خود صحبت کنید، تمرینات ورزشی در هنگام زخم شدن کنار گذاشته نمی شوند. در اینجا مواردی است که شما باید در مورد ورزش و بهبود زخم بدانید:

 

آیا ورزش برای درمان زخم مفید است

 

مزایای ورزش برای درمان زخم

در حالی که فعال بودن ممکن است در هنگام زخمی شدن دشوار باشد، غلبه بر این چالش می تواند به طور شگفت آوری برای بهبود زخم مفید باشد. حفظ یک شیوه زندگی فعال، سلامت کلی را ارتقا می بخشد، که مخصوصا برای بیماران زخمی حیاتی است. فعالیت بدنی می تواند به بهبود بیماران کمک کند از طریق:

  • بهبود زخم تسریع شده
  • کاهش التهاب و آسیب اکسیداتیو
  • تقویت سلامت روانی
  • بهبود نتایج بیمار
  • به حداقل رساندن هزینه های درمان
  • تشویق به یک شیوه زندگی سالم

تحقیقات این ادعاها را پشتیبانی می کنند. یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن آمریکایی نفرولوژی شواهدی مبنی بر اثرات ضد التهابی تمرینات ورزشی را ارائه داد. اثرات ضد التهابی برای درمان زخم مفید است چرا که التهاب یکی از علل عمده افزایش درد در ناحیه آسیب دیده و تاخیر در بهبود زخم است.

بررسی اخیر سیستماتیک اثرات ورزش در بیماران مبتلا به زخم نیز نتیجه گرفت که،در حالی که تحقیقات بیشتر برای اندازه نمونه های بزرگ زخم ضروری است، مداخله ورزش می تواند زمان بهبود زخم را سرعت بخشد و از عود زخم جلوگیری کند.

 

احتیاط در ورزش کردن زمانی که زخمی هستید

اطمینان حاصل کنید که با پزشک خود مشورت کنید که کدام نوع از ورزش ها در هر مرحله از بهبود زخم ایمن هستند. در حالی که ممکن است کمی درد را تجربه کنید، مراقب ناراحتی مفرط و یا علائم عفونت یا آسیب باشید.

همان طور که ضربان قلب شما افزایش می یابد و عرق کردن شروع می شود، مایع شور می تواند به زخم های شما برسد. این موضوع می تواند باعث شل شدن برخی از چسب های پانسمان شود و در نتیجه باعث باز شدن پانسمان و  قرار دادن زخم شما در معرض محیط اطراف شود. با دکتر زخم خود راجع به پانسمان های ضدآب برای جلوگیری از وقوع این اتفاق حین ورزش صحبت کنید.

منبع سایت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.